logocounter

 Средневековые 
 XV век 
 XVI век 
 XVIII век 
 Контрдансы 
 XIX век 
 XX век 
 Народные 
 Постановочные 

 Библиотека 


шаги
костюм
конспекты Яны Воиновой

балли
аморосо
анелло
бельфиоре
бельрегуардо
биалте ди кастильа
вольтате ин са розина
гелозиа
грациоза
инграта
колонесс
ла вита чолина
леджадра
леонселло
марчезана
меркантиа
петирьен
пицохара
призонера
розина
сальтарелло ла регина
собриа
сперо
тезара
фиа гуэльмина

бассдансы
александреска
аленхон
авиньон
байонн
венус
верчепе
готический
джиневра
джойссанс
катерва
корона
купидо
лауро
миньотта
ростиболи джийозо
реале
принчипесса
пьетоза
фиоре де вирту
юпитер

статьи
бытовые танцы
конспекты Худекова
повседневность
женщина в Италии
придворный в Италии
празднества
музыка
одежда и прически
лоренцо де медичи
сандро боттичелли
николо макиавелли

переводы
гульэльмо эбрео
Балли в Италии 15 века
книга Дель данс
глава1
глава2
глава3
глава4
глава5
глава6
глава7
глава8
глава9



© ELF.ORG.RU
Любое использование материалов кроме просмотра с этого сайта запрещено без согласования с создателями.



Pietosa

* Part I

* Part II

* Part III

This is a bassa danza in a very similar style to Corona. This one is by Guglielmo Ebreo, from "Dei Pratica sue Arte Tripudii", translated by Barbara Sparti.

The dance is listed as "for two dancers", although it could be done by couples in a column.

Part I

1

SL SR 2 singles, beginning on the left foot.

2 DL

3 RpR

4 CnL CnR Man only

SL SR Lady only, walking in front of the man and finishing on his left side.

5 - 6 RpL RpR Turning to face each other and take each others' right hands.

7 CnL CnR Facing forwards once again.

Repeat the above section, ending with a Riverenza

8

SL SR

9 DL

10 RpR

11 CnL CnR Lady only

SL SR Man only, walking in front of the lady and finishing back on her left side.

12 - 13 RpL RpR This is done facing each other again.

14 CnL CnR Facing forwards again.

15 RvL Riverenza to finish this section.

Part II

This section begins with a saltarello sequence.

16

SlL SlR 2 Saltarello steps.

17 RvL Man only

MvL Lady only. The dancers are now facing in opposite directions.

18 - 19 DL DR Moving away from each other.

20 MvL[9 ] Both dancers turn to face each other.

21 - 22 RpL RpR 2 riprese

23 RvL Riverenza, facing each other

Part III

In the last section, the dancers riprese towards each other, moving forwards.

24 - 25

RpFL RpFR Two riprese forwards towards each other, the first of these is done on the left foot. The dancers are now together.

26 RpL Facing each other, taking hands, moving away to the left.

27 VtR Full turn in place in 2 singles.

28 RpR Back to face each other again.

29 RvL Riverenza to each other on the closing bar.

[9] In some reconstructions, the meza-volta is given as being done at the end of the second double, in "no time". Given Guglielmo's statements about timing of the meza-volta, and the matching of it with a riverenza earlier, I can't see any justification for this.


автор проекта : Настасья "Нимвен" Белая :: web/tech : elf.org.ru

elf.org.ru Rambler's Top100

Р Е К Л А М А